Het nut van zoekmachine optimalisatie

Wil jij graag meer bezoekers naar je website trekken? Dan is het aan te raden om aan zoekmachine optimalisatie te doen. Dit omvat allerlei technieken die ervoor kunnen zorgen dat je website hoger in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google komt te staan. En een hogere ranking betekent natuurlijk meer bezoekers, wat leidt tot een hogere omzet. Je kunt dus eigenlijk niet om zoekmachine optimalisatie uit als je meer klanten wilt trekken, mede doordat de concurrentie online doorgaans erg groot is. Er is steeds meer bekend over hoe je je website voor zoekmachines kunt optimaliseren, waardoor vrijwel iedereen zich ermee bezig houdt. Wil jij er ook mee aan de slag? Met onderstaande tips kun je alvast op weg. Vind je het te ingewikkeld klinken? Schakel dan hulp in via: DoubleSmart – Conversie optimalisatie

De basis van zoekmachine optimalisatie: SEO teksten

Als eerste misschien wel het belangrijkste onderdeel van zoekmachine optimalisatie, namelijk de SEO teksten op je website. Je moet het zo zien: als je weinig (of onduidelijke) teksten op je website hebt staan en relevante zoektermen niet vermeldt, zul je ook niet in de zoekresultaten staan als iemand op deze termen zoekt. Je moet Google namelijk wel laten weten wat je allemaal te bieden hebt, anders weet deze zoekmachine überhaupt niet waar jouw website over gaat. Doe daarom een zoekwoordenonderzoek om er achter te komen op welke termen er vooral gezocht wordt en hoe vaak, en schrijf sterke teksten waarin deze zoektermen geregeld terugkomen. Ingewikkeld? Via bovenstaande link schakel je een expert in die je daarbij kan helpen!

Hoe gebruiksvriendelijk is je website?

Het schrijven van SEO teksten is iets wat veel ondernemers nog wel zelf lukt, eventueel met tips van de vele artikelen die je er op internet over kunt vinden. Maar dan volgt een meer technisch stukje van zoekmachine optimalisatie, namelijk de gebruiksvriendelijkheid van je website. Google houdt namelijk van websites die gebouwd zijn met de gebruiker in gedachte, en deze ranken doorgaans hoger. Kijk bijvoorbeeld naar hoe snel je website laadt, maar ook naar of het menu een logische opbouw heeft en of de website volledig responsive is. Dit wil zeggen dat hij ook op tablet en mobiel goed te bekijken is, wat tegenwoordig ontzettend belangrijk is.

Verhoog je domain authority

Als laatste is ook de domain authority van je website belangrijk voor de ranking in Google. Hoe hoger de autoriteit van een website, hoe hoger hij in de zoekresultaten zal staan. En daarvoor is linkbuilding erg belangrijk. Door het plaatsen van links op andere websites met passende content stijgt de domain authority van jouw website. Hoe meer backlinks je hebt, hoe relevanter Google immers denkt dat jouw website is. Daarom is linkbuilding een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Dit is echter nogal ingewikkeld om zelf te doen, vandaar dat de meesten dit uitbesteden aan een online marketing bureau.